canadaadventure.blogg.se

Mitt år som utbytesstudent i Kanada 13/14

Vårkonsert och Bal

Publicerad 2014-05-28 01:41:00 i Allmänt,

Har inte skrivit på ett bra tag nu. Ingenting speciellt har hänt egentligen förrän i torsdags när vi hade vårkonsert! På morgonen hade vi en och en halv timmes frisbee-träning innan skolan började, sedan gick jag hela dagen i skolan, hade körövning till 5 och sen vid halv åtta började konserten så det var ingen idé att åka hem emellan. Vi sjöng runt 10 låtar med kören, skolorkestern spelade (en av låtarna lät till och med bra... typ första gången) och jag sjöng I Dreamed a Dream tillsammans med grade 9-orkestern. Det gick jättebra faktiskt! Jag tog inga bilder från kvällen dock, som jag önskar jag hade gjort nu i efterhand.
 
Sen dagen därpå var vi lediga från skolan för att alla skulle kunna göra sig i ordning för balen (eller "formal" som de kallar det här). Jag sov över hos en kompis den natten för jag kunde inte få skjuts till henne annars. Så jag, Johanna, Lisa och Lauren fixade håret på varandra och hjälpte till med klännignarna. Vi fick lite bråttom på slutet så vi han inte gå till parken och ta bilder som vi hade tänkt.
Hahaha Lisa...
 Det var fullt i badrummet om man säger så
 Jag, Johanna, Lisa och Lauren

Jag och Johanna
 
När vi kom fram till stället där balen skulle hållas var det massa folk där redan så jag letade rätt på mina kompisar och min dejt för kvällen. En av killarna i min klass frågade förra veckan om jag ville gå med honom så jag sa ja. Här i Kanada (och i USA) ger alla killar en "corsage" till tjejerna, vilket är som en liten blombukett som man sätter runt handleden. Så här är min:
Jag och Chris
Så först av allt var det dags för trerätters middag bestående av ceasar-sallad, kyckling och potatis och ostkaka.  Sedan presenterades årets prom king och queen, som blev en kille och en tjej i årskurs 12. Efter att de hade dansat första dansen tillsammans kunde resten av oss hänga på.
Jag och min värdsyster Bethany
Johanna, Lisa, Kaitlyn, jag, Sarah och Lauren
Här är alla YFU-utbytesstudenterna på min skola! Det är jag, Dominic från Schweiz och Marieke från Nederländerna

Allt som allt var det en riktigt trevlig kväll, dock med lite små incidenter här och där men det är smällar man får ta. Jag kommer definitivt komma ihåg det i alla fall. Precis som vanligt på sistone var jag för dålig på att ta kort (alla kort är tagna av mina kompisar) så nu måste jag verkligen sätta igång och fotografera igen. Jag vill komma ihåg sista månaden i mitt andra hemland.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Linnea Källgren

Hej! Mitt namn är Linnea och här kommer jag berätta om mitt liv som utbytesstudent i Kanada, på andra sidan jordklotet! Jag är 18 år och bor just nu i Kitchener, Ontario där jag bor i en värdfamilj och går på Woodland Christian High School. Jag åker med organisationen YFU!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela