canadaadventure.blogg.se

Mitt år som utbytesstudent i Kanada 13/14

My First Ultimate Game

Publicerad 2014-05-16 04:53:42 i Allmänt,

Så ja, nu har jag gått och blivit sportig också. Vem kunde tro det?
Ultimate Frisbee är faktiskt en av de roligaste sporterna jag spelat i hela mitt liv. Hemma vet alla vad en frisbee är men inte många har en aning om att man kan tävla i det också. I tisdags hade jag min första tävling med vårat lag, på en high school i Cambridge. Vi har orangea tröjor på oss allihop, med snygg "Woodland Cavaliers" logo på. Cavaliers är skolans symbol, eller maskot. Vi mötte tre andra lag och slutade som segrare i samtliga matcher. Go Cavs!!
 
Filmade lite kort när andra halvan av mitt lag spelade. Som sagt, vi är det orangea laget.
 
Emma och Joe med Ultimate-tröjorna
 
Väderleksrapporten sa att det skulle bli 27 grader, regn och åska den dagen, men när vi kom till skolan började solen skina. Hur som helst var det fortfarande 27 grader och kvavt som attan, så springa runt på planen i två timmar var inte den mest behagliga saken jag gjort. Men kul var det i alla fall. Dessutom fick vi vara utomhus en stund under skoltid, plus att vi missade två lektioner så jag klagar inte.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Linnea Källgren

Hej! Mitt namn är Linnea och här kommer jag berätta om mitt liv som utbytesstudent i Kanada, på andra sidan jordklotet! Jag är 18 år och bor just nu i Kitchener, Ontario där jag bor i en värdfamilj och går på Woodland Christian High School. Jag åker med organisationen YFU!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela