canadaadventure.blogg.se

Mitt år som utbytesstudent i Kanada 13/14

Time to be realistic

Publicerad 2014-03-24 03:46:40 i Allmänt,

Jag är inflyttad hos min tredje (och förhoppningsvis sista) värdfamilj! Känns bra hittills, med en nästan jämnårig syster och två småbrorsor.  Jag bara vet att de sista tre månaderna i Kanada kommer bli de absolut bästa.

Jag är officiellt arton år. Det betyder att jag får rösta (tur att jag är expert på kanadensisk lag nu då höhö) , ta körkort (måste börja övningsköra först) och dricka alkohol (wow, jag bryr mig).  Dessutom är jag vuxen. Mamma, pappa… sluta skratta.

Skolpjäs-premiär om två veckor!! Kläder (läs: blekrosa, puffig klänning)  - bra!  Smink - bra! Repliker, rörelser och timing… Inte så bra. Men det är ju låååångt kvar. Eller...

Drömmer om sommarvärme (som inte verkar existera i det här landet). Idag var det minus 12. Du vet att du är i Kanada när folk utbrister "jag ser gräs!" som om de aldrig sett något sådant underbart förut.

Ska ta graduation-kort idag - med studentkläder, diplom och en sån där cool hatt med toffs på. Be jealous. 

Har äntligen sett Disneys "Frozen". Herregud vad den filmen är överallt här. Shoppingcentret, skolan, hemma. Kunde varenda ord i låtarna innan jag ens visste vad filmen handlade om.

Skol-balen närmar sig!! (alltså snart = 23 maj) Två månader är i alla fall vad alla tjejer definierar som "snart". Klänning måste inköpas. Och skor.

Börjat skriva lista på allt jag måste göra när jag kommer tillbaka till Sverige. Kommer nämligen vara där om inte mindre än 100 dagar. Sjukt konstigt, men kul. Ser fram emot att träffa alla igen. Allra helst på flygplatsen, wink wink ;)

Kommentarer

Postat av: Laila

Publicerad 2014-03-24 07:03:11

Hi, det är kul att kunna följa ditt år borta där. Måste gratta i efterskott till 18! Hoppas all snö o kyla försvinner fort så du får uppleva värme också. 100 dagar bara kvar och så mycket som ska hända... Lycka till ! / Laila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Linnea Källgren

Hej! Mitt namn är Linnea och här kommer jag berätta om mitt liv som utbytesstudent i Kanada, på andra sidan jordklotet! Jag är 18 år och bor just nu i Kitchener, Ontario där jag bor i en värdfamilj och går på Woodland Christian High School. Jag åker med organisationen YFU!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela