canadaadventure.blogg.se

Mitt år som utbytesstudent i Kanada 13/14

På Ikea-besök i Burlington

Publicerad 2014-03-20 03:51:37 i Allmänt,

Äntligen har jag varit till Ikea!! Det tog allt ett tag, men nu har jag varit där! Eftersom vi var lediga förra veckan passade vi på att ta oss en liten tur till Sverige-land.

Ektorp-soffan, precis som vi har hemma! Att ta ett kort i den var absolut nödvändigt

Pastaälgar!!!
Söta lillasystern i huset visar upp knäckebrödsavdelningen
 
 

Den här bilden vägrar att lägga sig på andra ledden... Men ja, jag kände mig aningen svensk
Gillar den väldigt precisa uttalsguiden till hur man säger "hej då" på svenska... Eller inte...
 
När vi kom hem dukade vi bordet med knäckebröd, lingondryck, pepparkakor och julmust så att alla fick smaka. Jag lärde dessutom alla vad "fika" är, så nu har jag uppfyllt min plikt som svensk medborgare :) Barnen i huset frågade hela tiden om vi kunde fika efter det.
 
Och bara så ni vet så går påskmust inte riktigt hem här i Kanada. I alla fall inte i den här familjen. Lingondrycken var populär dock, och pepparkakorna gick åt med en gång.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Linnea Källgren

Hej! Mitt namn är Linnea och här kommer jag berätta om mitt liv som utbytesstudent i Kanada, på andra sidan jordklotet! Jag är 18 år och bor just nu i Kitchener, Ontario där jag bor i en värdfamilj och går på Woodland Christian High School. Jag åker med organisationen YFU!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela