canadaadventure.blogg.se

Mitt år som utbytesstudent i Kanada 13/14

March Break har börjat!

Publicerad 2014-03-08 23:18:00 i Allmänt,

Har haft en kanonbra början på March Break. Från torsdag till fredag sov jag och Marieke över hos en klasskompis som bor i Kitchener. Familjen var helmysig, fullt hus med 6 ungar! Har jag nämnt att familjerna här är jättestora förresten? Kan vara för att en stor del av dem är av holländskt urprung, jag vet inte, men 5 eller 6 barn är helt normalt!
Så vi tog skolbussen hem till vår kompis Emily efter skolan, spelade Wii och dansade nere i källaren, åt kakor med mjölk, jag lärde mig åka rip stick (typ som en skateboard fast med två hjul) och vi hade det bara bra helt enkelt.
Vi åkte och shoppade och jag sa att jag älskar Target och det gjorde Emilys mamma också så då åkte vi dit och hade lite kul.

Vi såg en traktor så vi kände för att posa framför den :)
På Target hehe
Riktigt stora kanadensiska hus!!
Emily och Marieke



Det här är rip sticking!! Jättekul!
Påsken närmar sig!!

Såhär gör kanadensarna med mjölken förresten. Man använder inte mjölkförpackningar, utan mjölken kommer i plastpåsar. Sedan får man klippa ett hål i plastpåsen och sätta den i en kanna. Rätt så kul.
 
 
 
Det blev en riktigt "amerikansk" (eller kanadensisk då) helg. Efter Target åt vi lunch på en hamburger-restaurang och fick världens största läsk-glas!
 
Nästa vecka ska vi tillbaka hem till Emily! Förhoppningsvis kan vi ta ett dopp i hennes mormor och morfars pool. Kommer bli jättebra!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Linnea Källgren

Hej! Mitt namn är Linnea och här kommer jag berätta om mitt liv som utbytesstudent i Kanada, på andra sidan jordklotet! Jag är 18 år och bor just nu i Kitchener, Ontario där jag bor i en värdfamilj och går på Woodland Christian High School. Jag åker med organisationen YFU!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela