canadaadventure.blogg.se

Mitt år som utbytesstudent i Kanada 13/14

Sista dagen i skolan

Publicerad 2014-06-13 04:14:00 i Allmänt,

11 juni. Sista dagen i skolan. De allra flesta är glada över att året äntligen är slut. Inte jag. Inte ett dugg.
 
Under de första två lektionerna var vi tvugna att städa ur våra skåp, vi åt snacks och gick över lite review för exams som är på måndag och onsdag. Många var uppklädda och det var bara allmänt bra stämning på skolan. Under lunchen grillades det hamburgare utomhus och sedan gick vi in för att ha Awards Assembly. Hela eftermiddagen hölls det tal och diplom delades ut bland skolans bästa elever i varje ämne och i alla sporter.
Här är konferensiererna Caleb, Trent och Dominic (från Schweiz). Dominic höll även ett litet tal på slutet om hur han, jag och Marieke uppskattat vad Woodland gjort för oss under året och sa tack till våra värdfamiljer och kompisar.
Johanna fick välförtjänst award för hennes insats i kören
 
Även jag fick awards, vilket jag verkligen inte förväntat mig. Jag trodde de andra eleverna hade större chans att få dem eftersom de gått på skolan i så många år, men när de kom till "French Department Award" och "Excellence in Drama" var det mitt namn som blev uppropat.
Jag när jag tar emot diplomet från Mr. Graham - skolpjäsens regissör
Och så diplomet som jag fick av min franskalärare
Alla elever som fick diplom för "excellence in a sport"

Awards Assembly tog i stort sett hela resten av dagen så när den väl var slut rullare bussarna hemåt. Bethany (min värdsyster) hade ordnat ett poolparty för nästan halva min klass så vi badade, spelade frisbee och satt runt brasan och pratade. Det var jättetrevligt hela alltihopa och vi hade kul tillsammans. Väderleksrapporten hade sagt att det skulle regna och åska hela dagen men det var inte förrän halv elva på kvällen som dropparna började falla och då var alla påväg hem i vilket fall.
Chill vid brasan
Jag och Marieke going crazy...
Dominic och Ethan. Härliga killar det där
 
Tyvärr upptäckte jag alldeles för sent hur trevliga alla i det här gänget är. De är inte mina närmaste kompisar men vi kommer bra överens ändå. Det här är bara några av alla som kom under kvällen. Tror vi var totalt 25 stycken eller nåt.
 
Bra dag alltså, även fast jag var ledsen över att jag inte kommer få se alla dagligen från och med nu. Jag freakade nästan ur när jag insåg att Amy, en tjej i min klass varken kommer komma till skolan under exams eller följa med till nöjesparken nästa vecka, vilket innebär att det var sista gången vi såg varann. Efter att vi kramades om en lååång stund insåg vi i alla fall att hon kommer vara där på graduation, och det kommer ju jag också så då kändes det bättre. Herregud, kommer det kännas såhär läskigt varenda gång jag inser att jag måste åka? Hur ska jag då klara mig sista tiden?
Jag fick i alla fall veta hur ett riktigt hejdå kändes. Mitt allra första, för en av killarna i min klass kommer jag inte se igen innan jag åker. Tror ingen av oss var speciellt glad.
 
Vi får se hur de här sista 20 dagarna i Kanada blir. Hade jag gått i skolan hade det inte varit några problem, men när jag inte har något att göra och inte får träffa mina kompisar blir jag bara rastlös och det känns som att hemresan bara sträcks ut. Jag har i alla fall exams, Canada's Wonderland, Niagarafallen, dress shopping med kompisarna och självklart fira Kanadas nationaldag kvar att göra. Dessutom är det väl snart dags att börja packa. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Linnea Källgren

Hej! Mitt namn är Linnea och här kommer jag berätta om mitt liv som utbytesstudent i Kanada, på andra sidan jordklotet! Jag är 18 år och bor just nu i Kitchener, Ontario där jag bor i en värdfamilj och går på Woodland Christian High School. Jag åker med organisationen YFU!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela