canadaadventure.blogg.se

Mitt år som utbytesstudent i Kanada 13/14

Pool Party #2

Publicerad 2014-06-24 23:31:00 i Allmänt,

Var återigen iväg på ett poolparty med mina kompisar och det var superkul. Solen sken, det var ca 28 grader ute och 86 grader fahrenheit i poolen. Kanadensarna är roliga de, när de kommer till temperaturer. Obeslutsamma verkar det som, eller vacklande mellan två kulturer. Temperaturen i luften mäts i celsius, vattentemperaturen i fahrenheit och ugnen likaså. Om jag bakar och vill ha ugnen på 150 grader måste jag konvertera temperaturen så jag kan ställa in den rätt. Ingen vet riktigt varför de använder båda när jag frågar varför, men de håller med om att det är konstigt.
Side track, okay... Pool partyt var i alla fall toppenbra. Vi spelade volleyboll i poolen, kastade frisbee, solade, grillade, satt runt brasan när det blev mörkt och gick på halvläskig skogsvandring vid midnatt. Kul grejer. Grejer jag kommer sakna. Det jag gillar bäst är att 25 personer kommer hem till någons hus och inte en enda bryr sig om att ta med alkohol. Det är inte viktigt för de här ungdomarna. Ämnet tas inte ens upp under hela kvällen. Man har det bara bra tillsammans.
Grabbarna hoppar från trampolinen
Amy, Bethany och jag
Jag tillsammans med Kirstin och Amy
Annika och Sarah
Dags för brasan!
 
Sist av allt började Kevins pappa (killen vi var hemma hos) skjuta fyrverkerier så det blev en liten show


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Linnea Källgren

Hej! Mitt namn är Linnea och här kommer jag berätta om mitt liv som utbytesstudent i Kanada, på andra sidan jordklotet! Jag är 18 år och bor just nu i Kitchener, Ontario där jag bor i en värdfamilj och går på Woodland Christian High School. Jag åker med organisationen YFU!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela