canadaadventure.blogg.se

Mitt år som utbytesstudent i Kanada 13/14

Lip dub

Publicerad 2014-06-03 14:57:29 i Allmänt,

Marieke som går på min skola (utbytesstudenten alltså) håller på att göra en lip dub som ett projekt i en av sina klasser. En lip dub är i stort sett en musikvideo som måste tas i en enda tagning. Så vi var runt 40 elever som placerades ut över hela skolan och så fick vi en mening till en sång att lära oss och rörelser som passade till den. Låten var "it's a beautiful day" och det var strandtema så vi sprang runt med solglasögon, badringar, stråhattar och vattenpistoler. Så om ni föreställer er en låt från high school musical så får ni nog en ganska bra bild av hur det var.

Carly, Maddy och jag i våra snygga hattar
Dominic från Schweiz
Och så jag och Carly som sjöng tillsammans till vår del av låten

Hoppas verkligen jag kan få tag i musikvideon så jag får se det färdiga resultatet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Linnea Källgren

Hej! Mitt namn är Linnea och här kommer jag berätta om mitt liv som utbytesstudent i Kanada, på andra sidan jordklotet! Jag är 18 år och bor just nu i Kitchener, Ontario där jag bor i en värdfamilj och går på Woodland Christian High School. Jag åker med organisationen YFU!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela