canadaadventure.blogg.se

Mitt år som utbytesstudent i Kanada 13/14

Canada's Wonderland

Publicerad 2014-06-25 02:56:07 i Allmänt,

Canada's Wonderland var bäst! Kommer aldrig glömma den dagen. En och en halv timmes bussresa tog det från skolan för att komma till nöjesparken. När vi närmade oss såg jag det skyhöga berg-och dalbanorna torna upp sig framför oss och det såg aningen läskigt ut. Jag sa det till mina kompisar som genast började försöka övertyga mig om att de inte var så farliga som de såg ut. Den största berg-och dalbanan var ju bara 92 meter hög och gick bara i 146 km/h. Första fallet var dessutom 80 graders vinkel. Inga problem heller.
 
Vi gick in i parken och fick veta av lärarna att vi hade drygt nio timmar att spendera där inne. Jag gick med Johanna, Lisa, Lauren, Sarah och Justin och vi började lugnt. Eller ja, lugnt deras stil, vilket innebär looping. Det var kul och snart insåg jag att Leviathan, den allra högsta berg-och dalbanan nog inte var så farlig. Vi åt lunch, stektes i solen och hade det bra.
 
De fem sista timmarna gick vi egentligen bara fram och tillbaka mellan de två största berg- och dalbanorna i parken, Leviathan och Behemoth. Behemoth är min favorit. Bättre än något jag någonsin åkt förut.
Lauren, jag, Lisa, Sarah och Johanna
Lauren och jag hade lite kul hehe...
Här är vi, hela gänget!
Excited for Leviathan!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Linnea Källgren

Hej! Mitt namn är Linnea och här kommer jag berätta om mitt liv som utbytesstudent i Kanada, på andra sidan jordklotet! Jag är 18 år och bor just nu i Kitchener, Ontario där jag bor i en värdfamilj och går på Woodland Christian High School. Jag åker med organisationen YFU!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela