canadaadventure.blogg.se

Mitt år som utbytesstudent i Kanada 13/14

Les jeux olympiques

Publicerad 2014-02-11 15:31:13 i Allmänt,

Aldrig trodde jag att jag skulle titta pa de olympiska spelen pa franska. I Kanada.
Fast jag har inget val, jag maste gora min laxa. Effektivt satt att fa eleverna att lara sig spraket tycker jag for de flesta vill kolla anda!
Kanada ligger tvaa nu i antalet medaljer, med hela 9 stycken. Bara Norge ar battre. Och jag kollade precis pa hur Sverige vann over Kanada i curling, och nar vi tog silver och brons i sprint. Det gar helt okej faktiskt!!

Om en halvtimme borjar franskalektionen. Jag har haltimme just nu, sa jag sitter i biblioteket. Alla kollar pa de olympiska spelen. En tjej pa skolan, Olivia Scott, satsar faktiskt pa att tavla i OS i Sydkorea om fyra ar. I speed skating. Hon ar otroligt duktig tydligen och de flesta tror att hon kan ha en chans. Sa 2018 kommer hela Woodland heja pa henne om hon kommer med. Skulle vara grymt kul!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Linnea Källgren

Hej! Mitt namn är Linnea och här kommer jag berätta om mitt liv som utbytesstudent i Kanada, på andra sidan jordklotet! Jag är 18 år och bor just nu i Kitchener, Ontario där jag bor i en värdfamilj och går på Woodland Christian High School. Jag åker med organisationen YFU!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela