canadaadventure.blogg.se

Mitt år som utbytesstudent i Kanada 13/14

Outrageous Fortune

Publicerad 2014-04-08 02:17:17 i Allmänt,

Imorgon är det teater-premiär! Vi börjar med mellanstadie-publik vilket jag tror kommer bli ganska bra. Du kan folk bli av med nervositeten innan vi uppträder "på riktigt" så att säga. Totalt blir det 6 föreställningar.
Pjäsen heter Outrageous Fortune och handlar i stort sett om alla pjäsen Shakespeare skrivit - vi har med Othello, Macbeth, Richard III, The Tempest, Hamlet och Romeo och Julia. Jag spelar Lady Anne från Richard III.
I lördags hade vi genrep med full utklädnad, ljus och ljus så jag passade på att ta lite kort.

Skylten utanför skolan!

Sånt här händer när nån tar min telefon
Från "Richard III"

Samtal med Romeo och Julias föräldrar

Julia
Här är terapi-gruppen alla Shakespeare-karaktärer går i. Hela alltihop är en komedi i stort sett, med inslag av de riktiga pjäserna

Iago och Desdemona från "Othello"

Det var alla bilder jag fick ihop innan min kamera lade av. Det finns massor med fler bilder som de andra tagit. Får se om jag kan få tag i dem.

Kommentarer

Postat av: Bunnis

Publicerad 2014-04-08 17:00:21

Lyck till med allt!! ;D Det kommer gå jättebra <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Linnea Källgren

Hej! Mitt namn är Linnea och här kommer jag berätta om mitt liv som utbytesstudent i Kanada, på andra sidan jordklotet! Jag är 18 år och bor just nu i Kitchener, Ontario där jag bor i en värdfamilj och går på Woodland Christian High School. Jag åker med organisationen YFU!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela