canadaadventure.blogg.se

Mitt år som utbytesstudent i Kanada 13/14

Moving Day

Publicerad 2014-04-21 01:05:03 i Allmänt,

I torsdags hade vi studiedag men ändå bestämde sig jag och Bethany för att åka till skolan och hjälpa till att städa och flytta. Skolans nya utbyggnad är i stort sett klar nu så nästa vecka kan vi börja använda det nya utrymmet. Vi kommer få en helt ny gympasal, nya kontor, nytt science lab och ny bildsal. Biblioteket kommer efter sommaren flytta till den nuvarande matsalen och det kommer äntligen byggas en kafeteria, eftersom rummet vi äter i just nu inte är speciellt stort. Dessutom kommer huvudentren flytta till andra sidan skolan, så när jag kommer och hälsar på nästa gång kommer jag inte känna igen mig.
Alla i årskurs 12 var tvungna att komma och hjälpa till men totalt dök bara 7 tjejer och ett tiotal killar upp. Fast det kände vi på oss så det var lika bra att erbjuda extra hjälp, fastän vi går i åk 11. Här är några bilder från dagen:
Personalrums-utrensning
Nya delen av skolan
Gamla gympasalen...
...och nya
Jag och Marieke tog hand om teaterkostymerna. Go drama team!
Och sen åkte vi runt i basketboll-lådan på hjul och skrämde folk 
Utrensning av gamla prylar
Yey Woodland!! Våren är här
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Linnea Källgren

Hej! Mitt namn är Linnea och här kommer jag berätta om mitt liv som utbytesstudent i Kanada, på andra sidan jordklotet! Jag är 18 år och bor just nu i Kitchener, Ontario där jag bor i en värdfamilj och går på Woodland Christian High School. Jag åker med organisationen YFU!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela