canadaadventure.blogg.se

Mitt år som utbytesstudent i Kanada 13/14

Bildbomb från Listowel

Publicerad 2013-09-21 17:50:40 i Allmänt,

Här kommer några bilder från Listowel, staden jag bor i just nu!
Mitt hus!
På väg down town
Listowels klocktorn (med kanadensiska flaggan och allt!)
En av kyrkorna här i stan. (Det finns ca 15 stycken!)
 
För två veckor sedan följde jag med min värdfamilj till kyrkan. Gudstjänsten var ungefär så som jag är van vid hemifrån, men det var mer sång. Mycket mer sång, och alla stod upp och sjöng tillsammans. De hade gitarr, piano och trummor dessutom. Efter kyrkan skulle alla i församlingen träffas på en bondgård en bit därifrån för att ha picknick. Ganska komiskt egentligen, men det var trevligt! Alla tog med sig varsin campingstol, och något att äta och sedan delade vi på allt.
På väg till bondgården - det är de här vyerna jag ser varje dag nu för tiden. Bara majs!
3 månader gamla kalvar
Jag och utbytesstudenten från Thailand
Och så picknickringen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Linnea Källgren

Hej! Mitt namn är Linnea och här kommer jag berätta om mitt liv som utbytesstudent i Kanada, på andra sidan jordklotet! Jag är 18 år och bor just nu i Kitchener, Ontario där jag bor i en värdfamilj och går på Woodland Christian High School. Jag åker med organisationen YFU!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela