canadaadventure.blogg.se

Mitt år som utbytesstudent i Kanada 13/14

Remembrance Day

Publicerad 2013-11-11 18:36:21 i Allmänt,

Idag är det den 11 november, vilket betyder att Kanada firar Remembrance Day!
Remembrance Day är till för att minnas alla de som var iväg kämpade i krig - första världskriget, andra världskriget, Koreakriget och Afghanistankriget - och de som fortfarande gör det idag.
Jag stannade hemma från skolan idag för att kunna vara med om ceremonin som hålls i centrum, den 11 dagen i den 11 månaden, klockan 11. Den är inte så stor här i Listowel men det var kul att se ändå!
Det var vissa personer, t.ex. borgmästaren som gick fram och lade dessa kransar framför minnesstenarna

Paraden som inledde ceremonin. Männen där bak spelade säckpipa.



Jag filmade lite kort när en av personerna gick fram och lade kransen framför minnesstenarna.
                                                           Här var det färdiga resultatet

Borgmästaren höll ett litet kort tal, och sedan hade vi två minuters tystnad.

Jag vet inte om ni lade märke till det, men alla människor har en liten röd vallmoblomma fäst på deras jackor. Jag har också en på min! Vallmoblomman är en symbol för Remembrance Day så alla här har en. Man ska ha på sig den från den första November till idag, den 11.
Min Remembrance Day Poppy!

Kommentarer

Postat av: Anna R-W

Publicerad 2013-11-12 10:56:16

Vad fint att de har det som en ledig dag då alla kan vara med. Fina bilder på ett stort litet Rememberance Day.
Hoppas du har det bra nu Linnea!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Linnea Källgren

Hej! Mitt namn är Linnea och här kommer jag berätta om mitt liv som utbytesstudent i Kanada, på andra sidan jordklotet! Jag är 18 år och bor just nu i Kitchener, Ontario där jag bor i en värdfamilj och går på Woodland Christian High School. Jag åker med organisationen YFU!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela